Technologia Power Query, dostępna w programie Excel 2013 zrewolucjonizowała proces przygotowania danych na potrzeby raportów. Łącząc możliwości tego dodatku z innymi możliwościami arkuszy kalkulacyjnych (np. kodem VBA) dostarczamy rozwiązania, które oszczędzają godziny pracy.
Przykłady zrealizowanych projektów
Automatyzacja wysyłki e-maili
Klient: Broker Ubezpieczeniowy
Technologie: Access + VBA (DAO & ADO)
Czas realizacji: 2 tygodnie
Produkt końcowy:
Głównym zadaniem aplikacji jest podział danych oraz ich wysyłka do poszczególnych odbiorców (ponad 700). Zaimplementowany interfejs graficzny umożliwia z poziomu formatki zarządzanie:
- danymi do wysyłki (ponad 50 tys. rekordów)
- bazą odbiorców e-maili
- tematem oraz treścią e-maili
- szablonem raportu
Automatyzacja systemu raportowania
Klient: Mazda Polska
Technologie: Excel + VBA
Czas realizacji: 1 miesiąc
Produkt końcowy:
Stworzona aplikacja uprościła proces raportowania danych finansowych. Jej główne przypadki użycia obejmują:
- zarządzanie danymi pobranymi z różnych systemów dziedzinowych
- wysyłkę różnych typów notyfikacji oraz raportów (w trybie pojedynczym lub grupowym)
- personalizację ustawień aplikacji dla użytkownika oraz treści komunikacji wysyłanych do odbiorców
Ponadto, program zawiera szereg zaprogramowanych metod gwarantujących spójność wprowadzanych oraz wysyłanych danych.
Budowa dashboardu i automatyzacja pobierania danych
Klient: Mitsubishi Electric
Technologie: Excel (w tym Power Query oraz Power Pivot) + VBA
Czas realizacji: 2 miesiące
Produkt końcowy:
Stworzona aplikacja obejmuje interaktywny dashboard umożliwiający prezentację oraz analizę danych w sposób zdefiniowanych przez Klienta, co związane było z budową zaawansowanych miar w modelu Power Pivot oraz użyciem VBA. Pobieranie danych do aplikacji zostało zautomatyzowane przez użycie Power Query, co znacznie poprawiło efektywność ich przetwarzania oraz ograniczyło ilość kodu VBA.