Technologia Power Query, dostępna w programie Excel 2013 zrewolucjonizowała proces przygotowania danych na potrzeby raportów. Łącząc możliwości tego dodatku z innymi możliwościami arkuszy kalkulacyjnych (np. kodem VBA) dostarczamy rozwiązania, które oszczędzają godziny pracy.

Przykłady zrealizowanych projektów

Automatyzacja wysyłki e-maili

Klient: Broker Ubezpieczeniowy

Technologie: Access + VBA (DAO & ADO)

Czas realizacji: 2 tygodnie

Produkt końcowy:

Głównym zadaniem aplikacji jest podział danych oraz ich wysyłka do poszczególnych odbiorców (ponad 700). Zaimplementowany interfejs graficzny umożliwia z poziomu formatki zarządzanie:

  • danymi do wysyłki (ponad 50 tys. rekordów)
  • bazą odbiorców e-maili
  • tematem oraz treścią e-maili
  • szablonem raportu

Automatyzacja systemu raportowania

Klient: Mazda Polska

Technologie: Excel + VBA

Czas realizacji: 1 miesiąc

Produkt końcowy:

Stworzona aplikacja uprościła proces raportowania danych finansowych. Jej główne przypadki użycia obejmują:

  • zarządzanie danymi pobranymi z różnych systemów dziedzinowych
  • wysyłkę różnych typów notyfikacji oraz raportów (w trybie pojedynczym lub grupowym)
  • personalizację ustawień aplikacji dla użytkownika oraz treści komunikacji wysyłanych do odbiorców

Ponadto, program zawiera szereg zaprogramowanych metod gwarantujących spójność wprowadzanych oraz wysyłanych danych.

Budowa dashboardu i automatyzacja pobierania danych

Klient: Mitsubishi Electric

Technologie: Excel (w tym Power Query oraz Power Pivot) + VBA

Czas realizacji: 2 miesiące

Produkt końcowy:

Stworzona aplikacja obejmuje interaktywny dashboard umożliwiający prezentację oraz analizę danych w sposób zdefiniowanych przez Klienta, co związane było z budową zaawansowanych miar w modelu Power Pivot oraz użyciem VBA. Pobieranie danych do aplikacji zostało zautomatyzowane przez użycie Power Query, co znacznie poprawiło efektywność ich przetwarzania oraz ograniczyło ilość kodu VBA.